Το Γαλαξείδι στον Χρόνο

Γραμματόσημα και Ναυτιλιακά Έγγραφα

Γραμματόσημα και Ναυτιλιακά Έγγραφα Η Φιλοτελική συλλογή δωρεά Κωνσταντίνου και Ειρήνης Ανιτσά περιλαμβάνει πάνω από τρεις χιλιάδες γραμματόσημα με θέματα της θάλασσας καθώς και σπάνια έγγραφα όπως ναυλοσύμφωνα , αποδείξεις, πρακτορεία, διατάγματα σχετικά με το ταξίδι και ιστορικά άλλα. Τα γραμματόσημα απεικονίζουν πλοία, νησιά λιμάνια, πρόσωπα και γεγονότα που εκτυλίχθηκαν [...] Περισσότερα

Το στίγμα

Το στίγμα Ο καθορισμός της θέσης πάνω στη γη, το στίγμα , προσδιορίζεται από το γεωγραφικό πλάτος και μήκος. Για τους ναυτικούς όλων των εποχών ήταν σχετικά εύκολο να μαντέψουν σε ποιο γεωγραφικό πλάτος βρίσκονταν από τη διάρκεια της ημέρας σε σχέση με την εποχή και από τη γωνιακή απόκλιση [...] Περισσότερα

Τα ακρόπρωρα

Τα ακρόπρωρα Τα ακρόπρωρα είναι ξυλόγλυπτες φιγούρες που κοσμούσαν τη πλώρη πολλών από τα μεγάλα Γαλαξειδιώτικα καράβια της εποχής της ναυτικής ακμής. Όπως φαίνεται στους πίνακες, τα ακρόπρωρα ήταν ολόσωμες, συνήθως γυναικείες μορφές (γοργόνες) με ανυψωμένο συχνά το ένα χέρι, και ήταν στερεωμένα στο κοράκι κάτω από το μπαστούνι της [...] Περισσότερα

Σπύρος Βασιλείου

Σπύρος Βασιλείου Το μουσείο εκθέτει πέντε ωραίους πίνακες του Γαλαξειδιώτη ζωγράφου Σπύρου Βασιλείου(1902-19850) με θέματα του Γαλαξειδιού. Σπουδαίος ζωγράφος διακρίθηκε και ως αγιογράφος, (εικονογράφησε τον Άγιο Διονύσιο Αεροπαγίτη στην Αθήνα και έλαβε για το έργο αυτό Βραβείο Ακαδημίας) σκηνογράφος, χαράκτης και συγγραφέας. Είχε εκδώσει συλλογή χαρακτικών με Γαλαξειδιώτικα καράβια. Περισσότερα

Πρόβλεψη του καιρού

Πρόβλεψη του καιρού Για τον ναυτικό των ιστιοφόρων όταν δεν υπήρχαν εκπομπές δελτίων καιρού ούτε ασύρματες επικοινωνίας, η πρόβλεψη του καιρού ήταν πρωταρχικής σημασίας. Βασίζονταν στην εμπειρία του και σε απλά όργανα όπως το βαρόμετρο που δείχνει τη ατμοσφαιρική πίεση, ο βαρογράφος που επί πλέον την καταγράφει συνεχώς και το [...] Περισσότερα

Βυθομέτρηση Σκαντάγιο

Βυθομέτρηση Σκαντάγιο Το σκαντάγιο, σκαντάλιο ή βολίδα είναι ένα από τα πιο παλιά όργανα της ναυτιλίας με το οποίο μετρούσαν το βάθος της θάλασσας. Το σκανταγιάρισμα ή μέτρημα του βάθους ήταν απαραίτητο όταν το καράβι περνούσε από ρηχά νερά κοντά σε ξέρες , στις προσεγγίσεις στα λιμάνια προορισμού ή σε [...] Περισσότερα

Μέτρηση ταχύτητας – Δρομόμετρα

Μέτρηση ταχύτητας - Δρομόμετρα Οι αποστάσεις στα ημερολόγια των καραβιών αρχικά αναφέρονταν ως ημέρες ταξιδιού. Αργότερα, υπολογίζονταν από την ταχύτητα του πλοίου επί το χρόνο πλεύσης. Ο υπολογισμός της ταχύτητας ήταν χρήσιμος και για την επιβεβαίωση του στίγματος. Η παλαιότερη μέθοδος υπολογισμού της ταχύτητας ήταν το «κούτσουρο των Ολλανδών» (Dutchmen’s [...] Περισσότερα

Χάραξη πορείας

Χάραξη πορείας Για τον καθορισμό της πορείας ήταν απαραίτητοι οι ναυτικοί χάρτες, η πυξίδα, και το δρομόμετρο που μετρούσε την ταχύτητα πλεύσης. Πάνω στο ναυτικό χάρτη χαράζεται η πορεία και μετρούνται οι αποστάσεις σε ναυτικά μίλια. Οι Γαλαξειδιώτες ναυτικοί χρησιμοποιούσαν χάρτες διαφόρων προελεύσεων, αλλά όλοι ακολουθούσαν το σύστημα που είχε [...] Περισσότερα

Ναυσιπλοΐα

Ναυσιπλοΐα Για πολλές χιλιετίες ο ναυτικός, που διέσχιζε τις θάλασσες μακριά από τις ακτές, είχε μόνο τον ουρανό για βοήθεια. Έμαθε από ενωρίς να χρησιμοποιεί τη θέση των αστρικών σωμάτων, τον ήλιο, το φεγγάρι, τα άστρα της νύχτας για να καθορίζει τη πορεία του. Ο αστρολάβος είναι ένα αρχαίο όργανο [...] Περισσότερα

To Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο

To Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο Το 1863 ο Πλοίαρχος του Πολεμικού Ναυτικού, Γεράσιμος Ζωχιός, ίδρυσε το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (το Ν.Α.Τ.). Οι Γαλαξειδιώτες, για να τιμήσουν το μεγάλο ευεργέτη των ανθρώπων της θάλασσας, έστησαν την προτομή του στην πλατεία του Χηρόλακα. Κάθε χρόνο τελούν επιμνημόσυνη δέηση και καταθέτουν στεφάνι σε εκδήλωση [...] Περισσότερα

Get started

If you want to get a free consultation without any obligations, fill in the form below and we'll get in touch with you.