Θαλάσσιοι εμπορικοί δρόμοι και η ναυτιλιακή επιχείρηση

thalasioi-eborikoi-dromoi (1)

Η συλλογή πορτραίτων Γαλαξειδιώτικων ιστιοφόρων του 19ου αιώνα του Μουσείου μας από γνωστούς ζωγράφους των λιμανιών, εκτός από την αισθητική αξία, αποκαλύπτει τις λεπτομέρειες των καραβιών και τα χαρακτηριστικά πολλών λιμανιών.

Πολλά καράβια είναι ζωγραφισμένα με φόντο τη Βενετία, τη Μασσαλία, το Λιβόρνο, και σε άλλα διακρίνονται το φρούριο της Μάλτας, ο Βεζούβιος από τη Νεάπολη και το λιμάνι του Αλγερίου (Αλιτζέρι). Σε μερικούς διακρίνεται η ημερομηνία άφιξης ή αναχώρησης από το λιμάνι και σε άλλα φράσεις όπως «εν κινδύνω».

Το θαλασσινό εμπορικό ταξίδι και η ναυτιλιακή επιχείρηση
Περιγραφές του ταξιδιού και στοιχεία για τα φορτία και τα ναύλα βρίσκονται στα ημερολόγια καταστρώματος, τα κατάστιχα και τα ναυλοσύμφωνα. Δυστυχώς ελάχιστα έχουν διασωθεί…
Περισσότερα
Τα πιο εμπορικά λιμάνια
Στη Μαύρη Θάλασσα η Οδησσός, το Ταϊγάνι, η Μαριούπολη, η Σεβαστούπολη, η Θεοδοσία, η Ευπατορία, το Βατούμ, η Βράϊλα, το Γαλάτσι…
Περισσότερα
Τα συνηθέστερα φορτία
Πετρέλαιο (σε βαρέλια) τα βόρεια μέρη της Μικράς Ασίας…
Περισσότερα
Ναυάγια
Την ακμάζουσα ναυτική πολιτεία συχνά συγκλόνιζε ένα ναυάγιο. Τα ξύλινα σκάφη με μόνη κινητήριο δύναμη τα πανιά, παρ’ όλη την καλή κατασκευή και ευστάθειά τους, και παρά τη ναυτική ικανότητα και εμπειρία των…
Περισσότερα
Η ασφάλιση των Γαλαξειδιώτικων πλοίων
Μέχρι το 1860 περίπου, οι Γαλαξειδιώτες πλοιοκτήτες ασφάλιζαν τα πλοία τους έναντι ασφάλιστρου σε ελληνικές ασφαλιστικές εταιρίες και σπανιότερα….
Περισσότερα
To Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο
Το 1863 ο Πλοίαρχος του Πολεμικού Ναυτικού, Γεράσιμος Ζωχιός, ίδρυσε το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (το Ν.Α.Τ.)…
Περισσότερα